Ako sa nasýtiť a nepribrať?

Ako nepribrať

Klasická otázka. Jesť musíme. Ale ako jesť málo a pritom vybabrať s pocitom sýtosti? Trik je jednoduchý a nestojí veľa peňazí. Určite menej, ako rôzne tabletky.

Keby sme sa chceli dostať do oblasti teoretizovania, hovorili by sme o energetickej denzite (hustote) potravín. Potraviny získané človekom žijúcim v prírode obsahujú málo energie a veľa objemu. No dnešná doba ponúka chutné malé maškrty priam nadupané energiou. To sa hodí obchodníkom aj vašim tukovým bunkám. Zmestí sa do vás viac drahších tyčiniek a dobrôt. Ale nie je to dobré pre vás.

Ak teda chcete začať chudnúť a zostať sýti, musíte zjesť výrazne viac objemu. To sa dá dosiahnuť zeleninou – ale prosím, neprestávajte teraz čítať!

Veľa ľudí spraví tú chybu, že začne jesť zeleninu, aby chudli. Dajú si šalát a idú na váhu čakať, kedy už začne ukazovať menej. No za pár hodín sa dostaví krutý hlad a nenávisť na zeleninu čo i len pomyslieť. Ak chcete chudnúť, musíte jesť všetko, no menej. Práve tu vám pomôže zelenina.

  1. Každé jedlo začnite zjedením kusu zeleniny. Jeden kaleráb. Alebo jedna hlava šalátu. Alebo kusisko zeleru. To zjedzte na úvod. Nie nakoniec a nie počas jedenia. Dajte si tak asi 100 až 250 gramov zeleniny. Zelenina spôsobí naplnenie brucha, potom vám k pocitu spokojnosti postačí malá porcia jedla.
  2. Až potom zjedzte ďalšie jedlo. Musí byť plnohodnotné. To znamená jedlo zložené zo všetkých živín, čiže bielkoviny + sacharidy + tuk. Energeticky by malo mať jedno jedlo zhruba okolo 1000 kJ. Nemusí byť teplé. Môže to byť kúsok celozrnného chleba, trocha bežného nesladeného jogurtu (nekupujte ten celkom bez tuku). Alebo kúsok syra, vajce aj so žĺtkom, mäso, oriešky. Radšej si dajte viac maličkostí a pestro, ako jeden druh jedla a veľa.
  3. Ďalšie 3 hodiny sa uistite, že pijete každú hodinu minimálne 2 deci vody. Áno. Budete chodiť častejšie cikať, s tým sa nedá nič robiť.

ako zhodiťV tomto čase nebudete pociťovať hlad. Ak si dáte napríklad bielu reďkovku, po nej kus chleba a sardinky vo vlastnej šťave, budete riadne zasýtení. Budete najedení a spokojní.

Po troch hodinách však treba zjesť ďalšie jedlo – skôr, než si uvedomíte, že sa začína hlásiť hlad.

  • Ak si dokážete dať jedlo skôr, než príde hlad, budete zloženie aj množstvo jedla riadiť rozumom.
  • Kto pár hodín hladuje a smäduje, nevydrží a zhltne neovládateľne rôzne sladkosti, alebo iné rýchloriešenia. No a priberie.

Môžete si teda po troch hodinách napríklad schrumnúť jeden korienok feniklu a k nemu si dať celozrnný rožok so syrom. Možno aj malý jogurt. A znova pijeme vodičku každú hodinu.

Týmto spôsobom v krátkom čase získate nad sebou kontrolu.

Nie, tieto jedlá vám nebudú chutiť tak, ako po štyroch hodinách nakupovania (smäd+hlad) chutí čokoládová tyčinka, či hamburger. Ale ak vydržíte, za pár týždňov sa vám začnú meniť chute. Zistíte, že ste stále sýti a pritom budete utešene chudnúť.

Tento spôsob je tak zúfalo jednoduchý, že ho mnoho ľudí nedokáže dosiahnuť. Radšej si zaplatia drahé štúdiá a stroje, či tabletky. No pravidelné jedenie raz za 3 hodiny, ktoré zahájite vždy zeleninou je účinné a (až na tú zeleninu) je zadarmo. Skúste ho dodržať na pár dní skôr, než skúsite ďalšiu z nezmyselných diét. Koľko ste ich už skúsili a stále je tu tá obezita. Nenariekajte, že ste závislí na čokoláde a že by ste bez uheráku neprežili ani deň. Najskôr pár dní vydržte tento režim a zistíte, ako vaša závislosť na dobrotách bude miznúť.

Stále vás to bude lákať, dať si niečo dobré, no ak budete stále sýti, dokážete sa ľahšie ovládnuť a dodržať predsavzatie – začať konečne chudnúť.

Mnoho ľudí nemusí spraviť žiadne iné diétne obmedzenia – len si dajte zeleninu a veľa vody.

Zdroj: https://vesely.blog.sme.sk/c/76869/Ako-sa-nasytit-a-nepribrat.html

Be the first to comment on "Ako sa nasýtiť a nepribrať?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*