Schudnite behaním

Beh je jednou z najprirodzenejších foriem cvičenia a práve preto je súčasne jednou z najvýhodnejších. Každý má svoje dôvody prečo chce začať behať. Niektorí chcú zhodiť pár kíl, iní si chcú zlepšiť svoju fyzickú kondíciu… Dôvodov, prečo začať, môže byť mnoho. Nech sú dôvody akékoľvek, behanie ma hlavne svoje výhody.

Fyzické výhody behania

  • Zníženie hmotnosti
  • Spomalenie procesu starnutia
  • Zlepšenie spánku a imunity voči chorobám
  • Zvýšenie hladiny energie, sexuálnej túžby a schopnosti sústredenia sa
  • Chráni pred osteoporózou
  • Znižuje tlak, hladinu cholesterolu a výskyt koronárnej choroby srdca

Psychické výhody behania

  • Lepšie vnímanie seba samého a zvýšenie sebavedomi.
  • Intenzívnejší pocit šťastia a zdravia.
  • Zoznámenie sa s novými ľuďmi.
  • Zníženie napätia a agresivity.
  • Zvýšená schopnosť zvládať stres.
  • Zvýšená schopnosť zvládať depresie a úzkosti.
  • Cvičenie prospieva mozgu.

Pravidelné behanie je účinným prostriedkom proti nástupu depresie a účinnou liečbou na mierne až stredne silné depresie, pretože znižuje tvorbu stresového hormónu kortizolu a zvyšuje produkciu endorfínov. Endorfíny vyvolávajú eufóriu alebo pocit, že ste na vrchole sveta. To vysvetľuje, prečo sa pre niekoho stane behanie závislosťou. Pozitívne zmeny nálady z behu sa prenášajú aj do iných oblastí života.

Be the first to comment on "Schudnite behaním"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*